Showcase

Ouwe poep leipe shit

Sunday, 8 November 2009

Mijn leven laat doorgaans weinig tijd en ruimte om lang bij gebeurtenissen stil te staan. Ondanks dat ik in vele opzichten een zeer gefortuneerd leven leid, gebeurt er van alles waarvan ik blij ben dat ik de kans niet heb om er vaak aan terug te denken. Maar ook de leuke dingen neigen onder te sneeuwen in de lawines van het Nu, en dat vind ik wel eens jammer.
Zo heb ik een tijdje geleden samen met Dolf Hell een boek gemaakt (met twee ceedees!) over reclame-singles ( ”De Muzikale Verleiding” ). Rond en na de verschijning hadden Dolf en ik een dagtaak aan de aandacht die de media aan het project gaf. Maar na drie weken hield dat op, en ik zal de laatste zijn om daarover te klagen. Ik heb een dagboekje bijgehouden van onze media-avonturen, maar ik ben er nog niet toe gekomen om het uit te werken. Bovendien is de media aandacht nog niet helemaal afgelopen: eergisteren hebben we een etalage mogen inrichten bij het Atheneum Nieuwscentrum, en in de nacht van 8 op 9 november zijn we twee uur te gast bij Adeline van Lier, in haar KRO 1 radio-programma ”Nacht van het goede leven”.
Adeline was ook aanwezig bij de presentatie van het boek, in het Betty Asfalt Complex, en omdat ik haar in de weer zag met een microfoon heb ik gevraagd of ik een kopie van haar opnames mocht hebben. Die zaten vandaag in de mail. Ik heb geprobeerd van alle aandacht die de Muzikale Verleiding op radio en televisie kreeg, opnames te achterhalen. Soms was dat makkelijk en stond een programma een dag later bij Uitzending gemist. Een enkele keer (twee keer) stuurde een medewerker van een programma een ceedeetje op. Maar vaak moest ik ouderwets mijn cassetterecorder-met-timer gebruiken om iets op te nemen. Ik schat dat we in meer dan vijftien radio-programma’s te horen zijn geweest. Vaak ging dat telefonisch; ik kon me soms ’s avonds niet weer herinneren met welke mensen ik gesproken had. Want naast de radio, waren er ook kranten en tijdschriften, en zelfs een paar keer televisie. Helemaal compleet is mijn verzameling media-aandacht voor het project dus niet, maar ik heb genoeg materiaal om een collage van te maken. Helaas laat de agenda ook dat op het moment niet toe. Maar wees gewaarschuwd: ik ga die collage maken.
Tijdens al de aandacht rond het boek had ik tal van ideeën om in dit blog iets met reclame-singels te doen. Als je ergens diep in zit, zie je soms ineens hoe interessant het is. Maar Nu, een paar weken later, kan ik me amper herinneren wat al die geweldige ideeën waren, en al helemaal niet meer wat er nou zo geweldig aan was.
Opvallend is dat vrijwel alle aandacht die het project kreeg positief was. De enige niet zo positieve bespreking stond in Adformatie. Dat is flauw omdat Dolf jaren voor dat blad heeft gewerkt. Bovendien had Adformatie toegezegd duizend exemplaren van het boek af te nemen. Net voordat het naar de drukker ging, lieten ze weten daarvan af te zien wegens “crisis”. Om dan zo’n flauw stukje te plaatsen, met een term als “oude poep”, is in mijn ogen onbegrijpelijk.

Dolf trok zich dit stukje aan, maar ik heb geleerd om alles te gebruiken. In dit geval heb ik de term “oude poep” gebruikt voor de titel van het dagboekje dat ik ga maken:

Maar zoals gezegd, meestal was de aandacht positief. Hier is bijvoorbeeld een van de telefonische interviews. Het gaat om het EO radio-programma ”Open Huis”:

.
Zodra het dagboekje (met ceedee!) af is, laat ik het u uiteraard weten.

Comments:

Milan

2009-11-08 21:55:38

Will you post a picture of the atheneum shop window?

← Tiq and Zeta
Michelin →